Opiskelussa perehdytään yhteisöjen viestintään ja markkinointiin yhteiskunnallisesta ja sosiaalisesta näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan sosiaalista ja yhteiskunnallista viestintää sellaisten arkisten ja jokapäiväisten sosiaalipsykologisten prosessien kautta, joita päivittäin kohtaamme niin yksityiselämässä kuin töissä. Tietoperusta muodostuu sosiaalipsykologian, viestinnän ja markkinoinnin teorioista tutkivaan kehittämistoimintaan soveltaen.
Opintojakson sisältö:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio
Kenelle?
Opintojakso sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille sekä erityisesti niille, jotka tekevät yhteiskunnalliseen vaikuttavuuteen tähtääviä hankkeita ja kampanjoita: kolmas sektori, vapaaehtoistyö, järjestöt, poliittiset puolueet, julkisyhteisöt, sosiaaliset yritykset.
Ennakkovaatimukset
Opintojakso edellyttää kykyä opiskella eurooppalaisen (EQF) tutkintojen viitekehyksen vaatimustason 7 (master-taso) opintoja. Oppimateriaalissa on englanninkielistä aineistoa.