Nuorisotyöllisen pelitoiminnan kehittäminen, 5 op, syksy 2023

Opintojaksolla

  • perehdytään pelitoiminnan suunnitelmalliseen käynnistämiseen ja kehittämiseen nuorisotyössä
  • tutustutaan erilaisiin suunnittelumalleihin ja laatukriteereihin sekä kurkataan pelitoiminnan tulevaisuuteen
  • pohditaan nuorten aktiivisia rooleja nuorisotyöllisen pelitoiminnan toteuttamisessa

Lisäksi opiskelija perehtyy muutamaan kiinnostavaan teemaan pelitoimintaan liittyen, esimerkiksi roolipelaamiseen, esportsiin tai pelillistämiseen.

Opintojakson pakollinen kirjallisuus:

Koulutus Avoin AMK
Toteutustapa Verkko-opinnot
Toteutusaika 02.10.2023-31.12.2023
Aikataulut ja työskentelytavat Opintojaksolla on reaaliaikaisia webinaareja, itsenäisesti toteutettavia tehtäviä sekä laajempi parina / ryhmänä toteutettava kehittämistehtävä, johon opiskelija saa palautetta lehtorilta ja muilta opiskelijoilta.

Opinnot järjestetään kokonaan verkossa. Opintojakson oppimisalusta aukeaa 02.10.2023 ja laajemman tehtävän palautuspäivä on 06.12.2023.

Opintojakson webinaarit:
06.10.2023 09.00-11.30
15.11.2023 12.30-15.00
29.11.2023 12.30-15.00

Ilmoittautumisaika 01.08.2023-22.09.2023 klo 23:59
Vastuuhenkilö Suvi Tuominen (etunimi.sukunimi@humak.fi, p. 050 4705 422)
Neuvonta Avoimen AMK:n opintoihin, ilmoittautumiseen, maksuihin, todistuksiin liittyvä neuvonta:
avoinamk@humak.fi
p. 029 451 9230

Opiskelija

  • oppii asettamaan tavoitteita nuorisotyölliselle pelitoiminnalle ja arvioimaan niiden toteutumista.
  • tuntee pelitoiminnan suunnitelmallisuutta ja laatua kehittäviä malleja.
  • syventää osaamistaan muutamasta pelitoiminnan osa-alueesta

 

”Itsenäiset tehtävät kannustivat pohtimaan ja tutustumaan uusiin aiheisiin ja lähteisiin. Roolipelaaminen oli aiheena mielenkiintoinen, ja yhdessä kokeilu sai innostumaan aiheesta. Tehtäviä tehdessä ei tullut kiire, aikataulutus toimi hyvin.”

”Monipuoliset materiaalit ja mielenkiintoiset luennot. Sopivasti tehtäviä ja sopivan tasoisia. Kurssi oli hyvin jäsennelty ja aihe ajankohtainen.”

”Oli paljon erilaista materiaalia mihin tutustua. Pelikasvatus on itselle melkoisen vierasta aluetta niin sain paljon tietoa ja ehkä uskallan ruveta toteuttamaan tai ainakin pohtimaan sen toteuttamista työpaikallani”

”Webinaareissa loistavat puhuja, erittäin hyvät valinnat näihin aihepiireihin. Opintojaksolla tuotiin esiin myös ei-digitaalisia pelejä ja roolipelaamiselle annettiin hyvin sijaa (se tuntuu usein jäävän aika unhokaan tai vähän eriytyteksi aiheeksi). – Vapaamuotoisempi toteutus tuntui toimivat ja H/H arviointi jättää enemmän opiskelijan oman panostuksen varaan.”