Miten voimme vähentää ihmisten ei-toivottua käyttäytymistä? Tällä YAMK-opintojaksolla syvennytään yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin teoriatietoon ja käytäntöön. Erityistarkastelussa on ihmisen käyttäytymisen muutos: Miten voimme nykyaikaisen viestinnän ja markkinoinnin keinoja hyödyntämällä vaikuttaa ihmisten asenteisiin ja käyttäytymiseen eettisesti, yhteiskunnallisesti, ekologisesti ja taloudellisesti kestävien toimintamallien aikaansaamiseksi? Miten voimme erilaisilla projekteilla edistää ihmisten hyvinvointia ja rakentaa terveempää yhteiskuntaa? Miten saamme vaikuttavuuskampanjoillemme enemmän tehoa?
Sisällöt:
- sosiaalipsykologian, yhteiskunnallisen viestinnän ja sosiaalisen markkinoinnin tietoperusta ja etiikka
- viestinnän ja markkinoinnin menetelmät yhteiskunnallisen ongelman ratkaisussa: vaikuttamissuunnitelman tekeminen ja toteutus
- yhteiskuntavastuu, kestävä kehitys, kansalaisvaikuttaminen, kansainvälisyys, monialainen ja -kulttuurinen toimintaympäristö, digitalisaatio
Kenelle?
Opintojakso sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille sekä erityisesti niille, jotka tekevät yhteiskunnalliseen vaikuttavuuteen tähtääviä hankkeita ja kampanjoita: kolmas sektori, vapaaehtoistyö, järjestöt, poliittiset puolueet, julkisyhteisöt, sosiaaliset yritykset.
Ennakkovaatimukset
Opintojakso edellyttää kykyä opiskella eurooppalaisen (EQF) tutkintojen viitekehyksen vaatimustason 7 (master-taso) opintoja. Oppimateriaalissa on englanninkielistä aineistoa.