Tukiviittomien alkeet 2 op, syksy 2022

Opiskelija oppii, mitä tukiviittomilla tarkoitetaan ja miten niitä käytetään kommunikaation tukena. Tavoitteena on, että itsenäisesti harjoitellen opiskelija oppii noin 50 uutta viittomaa ja pystyy käyttämään niitä helpoissa arjen tilanteissa. Opiskelija tutustuu tukiviittomien perusteisiin. Opintojaksolla opitaan perheeseen, aikaan, harrastuksiin ja ruokailuun liittyviä viittomia.  

Lisätiedot

Webinaareihin osallistuminen edellyttää toimivaa kameraa ja kuulokemikrofonia. Webinaareissa kaikilla osallistujilla on oltava kuvayhteys. Myös itsenäinen työskentely edellyttää toimivaa kameraa ja videolle viittomista.

Koulutus Avoin AMK
Toteutustapa Verkko-opinnot
Toteutusaika 01.10.2022 – 31.12.2022
Aikataulut ja työskentelytavat Toteutus on itsenäisesti suoritettava verkkokurssi. Toteutuksella tarjotaan muutama webinaaritapaaminen, mutta ne eivät ole pakollisia. Webinaareissa osallistujat saavat ohjausta ja he voivat esittää kysymyksiä opintoihin liittyen. Webinaareja ei tallenneta.

1 op on noin 27 tuntia opiskelijan työtä) 1h = 60 minuuttia.

Opintojakson tehtävät ja arviointi on kerrottu opintojakson verkko-oppimisympäristössä Hoodlessa. Opiskelijoiden on mahdollista esittää kysymyksiä aloituswebinaarissa.

Opintojakson webinaarit:

  • 4.10.2022 klo 8.30-10 aloituswebinaari
  • 15.11.2022 klo 8.30-9.15 toinen webinaari
  • 7.12.2022 klo 15.-15.45 päätöswebinaari
Ilmoittautumisaika 1.8.2022-27.09.2022 klo 23:59:00. HUOM! Ilmoittautumisaikaa jatkettu!
Vastuuhenkilö Karoliina Miettinen (etunimi.sukunimi@humak.fi)
Neuvonta Avoimen AMK:n opintoihin, ilmoittautumiseen, maksuihin, todistuksiin liittyvä neuvonta:
avoinamk@humak.fi
p. 029 451 9230

 

Opiskelija:  

  • tutustuu tukiviittomien käyttöön kommunikaation tukena 
  • harjoittelee tukiviittomia, joiden aiheina ovat perhe, ajan määreet, ihmiset, tekemiset ja ruokailuun liittyvät viittomat  
  • osaa kurssin käytyään vähintään 50 uutta viittomaa. 

”Aihe on todella mielenkiintoinen ja olisin ollut valmis käyttämään enemmänkin aikaa aiheen opiskeluun.”

”Parasta on ollut webinaarit ja hyvät nettimateriaalit, jotka kurssille on annettu. (–)”